‏ابتلای صادق زیباکلام به بیماری در زندان تکذیب شد مخبر: خدمت بی‌منت تا آخرین روز فعالیت دولت ادامه دارد آوار شدن ساختمان در غزه بر سر نظامیان صهیونیست| یک اسرائیلی به هلاکت رسید نتانیاهو: ما در جنگی در چند جبهه هستیم فردا دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۳ + جزئیات وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک قالیباف: آرمان‌گرایی واقع‌بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای این سیاست است جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین
سرخط خبرها

طالبان: دختران با رعایت حجاب اسلامی درس بخوانند | تا ۲هفته دیگر درب مدرسه به روی دختران باز خواهد شد

  • کد خبر: ۸۸۵۳۱
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
طالبان: دختران با رعایت حجاب اسلامی درس بخوانند | تا ۲هفته دیگر درب مدرسه به روی دختران باز خواهد شد
محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان می‌گوید که دختران با رعایت حجاب اسلامی درس بخوانند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان گفت: دختران با رعایت حجاب می‌توانند تا مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل کنند.

همچنین نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان در یک گفت‌وگوی ویژه با این خبرگزاری گفته است که این گروه مخالف آموزش و تدریس زنان نیست. او افزوده: «تعلیم و تعلم حق مسلم قانونی آنان (زنان) است.»

او گفته است که طالبان تلاش دارند تا در جریان دو هفته‌ی اخیر درب مدارس به‌ روی دختران تا صنف(کلاس) دوازدهم باز کنند.

نورالله منیر افزود که این موضوع نیازمند ایجاد یک طرح ویژه است تا آموزش دختران در چهارچوب اسلامی تنظیم شود.

او همچنین تأکید کرده است که «آموزش» دختران بالاتر از کلاس ششم ضایع نمی‌شود و وزارت معارف در این خصوص روی یک طرح کار می‌کند.

از سویی هم، سرپرست وزارت معارف طالبان گفته که این گروه در تلاش است تا درس‌های آموزشی را «اسلامی» کند.

به گفته‌ی او، بیشتر بخش‌های درس‌های آموزشی گذشته، اسلامی نبوده است.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به پرداخت معاشات آموزگاران نیز اشاره کرده است.

منیر گفته است که میان وزارت معارف طالبان و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در این مورد گفت‌وگوها جریان دارد.

طالبان با تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های شدید بر زنان در بخش‌های مختلف وضع کرده‌اند. این گروه تاکنون در بیشتر نقاط افغانستان به دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه‌ رفتن به مکتب را نداده است. همچنین بیشتر زنان شاغل نیز از رفتن به محل کار‌شان توسط این گروه منع شده‌اند.

اعمال محدودیت این گروه بر زنان از همان اول با اعتراضات گسترده‌ی زنان مواجه شد. اما این گروه هر نوع تظاهرات را ممنوع اعلام کرد.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->